Eerste indruk Java - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Samé Warmerdam - WaarBenJij.nu Eerste indruk Java - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Samé Warmerdam - WaarBenJij.nu

Eerste indruk Java

Door: Samé Warmerdam

Blijf op de hoogte en volg Samé

02 Juli 2014 | Indonesië, Soerabaja

Dag allemaal!
Ik ben hier nu 4 dagen. Zondag avond kwam ik aan na een super lange reis. Ik ben in totaal wel 26 uur onderweg geweest als je het tijdsverschil dan mee rekent. De vlucht was lang en vermoeiend maar eenmaal in Surabaya aangekomen vergeet je dat snel. Surabaya is een grote bruizende stad met heel veel verschillen in cultuur, geloof, inkomen en uitstraling. Zo leeft arm en rijk hier naast elkaar. De grote shopping malls staan in de buurt van de armoedige krotten, en er word allleen maar meer gebouwd. Verder moest ik vooral wennen aan de moskee die zich vooral niet laat vergeten door ieder uur even te jengelen. We zijn hier precies in de tijd van de Ramadan, waardoor ik het gevoel heb dat er nog wat extra tijd wordt besteed aan het omroepen. Afijn het went snel en ik word er in ieder geval al niet meer wakker van. Afgelopen dagen hebben we Surabaya en het eten wat verkent. 3 keer per dag rijst gaat denk ik wel vervelen aankomende tijd maar het smaakt wel erg goed! Vandaag is het project officieel begonnen en heb ik kennis mogen maken met de studenten voor mijn dorp, ben ik meer over mijn dorp, Lebak Sari, te weten gekomen en hebben we de openings ceremonie gedaan op Petra University, de school waar COP is opgericht. Heel veel eerste indrukken en informatie. Maar leuk! Morgen vertrekken we allemaal naar de dorpen en zal het echt gaan beginnen. Spannend! Ik hou jullie op de hoogte xxx

  • 02 Juli 2014 - 23:38

    Your Daddy:

    Klinkt allemaal top liefie.
    En het blijft spannend, leuk.
    Geniet, dan genieten wij met je mee!
    Misschien doen ze ook verzoek nummers, heb je geen Hazes mee?
    Kuzzzz van ons.

  • 03 Juli 2014 - 20:12

    Joyce:

    Klinkt goed, hotelkamer ziet er netjes uit, nu afwachten hoe je volgende slaapplaats eruit ziet :-)
    Leuk om te lezen!
    Enjoy!
    xx

  • 03 Juli 2014 - 21:02

    Remond En Tanja:

    Ik zie het al, ze hebben voor een zachte landing gezorgd met een mooie kamer. Geniet ervan!
    Je zit inderdaad net aan het begin van de ramadan. Kun je suikerfeest nog vieren?

    Ben benieuwd naar de volgende belevingen van je!

    Groetjes Remond en Tanja

  • 08 Juli 2014 - 15:29

    Oma Bol:

    Hallo lieverd gaat het goed daar ?als je de rijst zat bent kun je altijd nog een muis of hagedis bakken haha .mis je wel hoor nu is er nog maar een mopperkont thuis maar komt vast wel weer goed over een paar weken .hoor je wel weer dikke kus xxxxxxxx love you super trotse om

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samé

Actief sinds 20 Juni 2014
Verslag gelezen: 678
Totaal aantal bezoekers 3684

Voorgaande reizen:

27 Juni 2014 - 05 Augustus 2014

Indonesië 2014

Landen bezocht: