Selamat datang! - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Samé Warmerdam - WaarBenJij.nu Selamat datang! - Reisverslag uit Soerabaja, Indonesië van Samé Warmerdam - WaarBenJij.nu

Selamat datang!

Blijf op de hoogte en volg Samé

06 Juli 2014 | Indonesië, Soerabaja

Daar zijn we dan weer, terug in de bewoonde wereld. Pas een week voorbij en al zoveel beleefd.

Aankomst
Na een uur lang klimmen met de auto de bergen in kwamen we aan in Lebak Sari. Lebak Sari is een bergdorpje en kijkt uit op de mooie groene sawa's en bossen. Verder viel mij de slechte wegen op en de hutjes. Eenmaal uit de auto werden we voorgesteld aan onze families waar we de aankomende weken zullen verblijven. Bapak Suyono zijn mijn nieuwe ouders aankomende tijd. Super lieve mensen die echt interesse tonen in je en alles voor je willen doen. Soms beetje te! Haha maar het voelt erg fijn.

Eten en slapen
Het eten en slapen is hetgene waar ik het meeste aan moet wennen. Savonds word er tot laat nog veel gedaan door de mensen en je ziet en hoort overal beestjes wat mij aardig wakker houdt. Het eten vind ik opsich lekker maar is totaal niet afwisselend. 3x perdag nasi met hele pittige gerechten erbij die mij niet erg aanspreken. Maar misschien moet ik even inkomen nog.


Groener dan gras
Het uitzicht is super mooi, ik ben omgeven door sawa's en heel veel groen. Wat wel betekend dat er een aantal "beestjes" rondlopen. O.a. ratten, muizen, Tjitjaks, en verschillende grote insecten. Dat is wel wat minder.. Zo zat er een muis onder mijn bed en viel er een hagedis in mijn bord vanaf het plafond. Even schrikken, en iets waar ik niet aan zal wennen deze tijd denk ik. Gelukkig heb ik mijn klamboe en heb ik savonds niet veel last.

Verschillen
De mensen hier vinden mijn blanke huid en blonde haren erg interessant en snappen naar mate van fotos dan ook niet dat mijn echte familie niet blond is. Zijn ze indonesisch? Niet ons eigen haar? Wat zijn we ook groot en we wat heb je een spitse neus!? Erg vreemd allemaal haha.

Projecten
Aankomede tijd gaan we ons focussen op 5 projecten.
- brug vervangen
- school opknappen
- les geven
- dorpelingen leren mais/bananen chips te maken en te verkopen dmv een marketing plan
- afval overlast verhelpen
- playground bij de school uitbereiden


Prioriteiten
De huisjes hier zijn erg armoedig en klein, sommige hebben geen badkamer of toilet, of geen meubels, maar wat opvalt is dat wel bijna ieder huis een tv heeft. Zoals mijn huis geen wc heeft maar wel een grote tv. Met slecht ontvangst dat dan weer wel.. Maar zo zie je maar waar de prioriteiten liggen.

Vrije dag
Vandaag heeerlijk in een resort op een uurtje rijden van Lebak Sari. Ik voel me nu erg verwend en schaam me om dit te zeggen maar; ik heb het verdiend!!!! Ik ben zo gelukkig met mijn koude cola en hoge toilet, en toen ik mijn stortdouche zag kon mijn dag niet meer stuk. Toch moet ik toegeven dat ik mij erg vermaak in mijn dorp, en ik ben bang dat de tijd erg snel zal gaan.

Ik denk dat als ik mijn familie hier moet verlaten er ook wat traatjes zullen vallen. Al is de cultuur en taal hier zo vreemd en verschillend met de onse, de mensen nemen je op in het gezin als een van hun en maken het je erg op gemak.

Ik mis jullie allemaal enorm!!
Hele dikke kus en tot volgende week weer xxx

  • 06 Juli 2014 - 07:49

    Your Daddy:

    Klinkt allemaal spannend liefie.
    We zullen de boel aanpassen voor als je weer terug komt.
    Dat moet lukken. Wc is erzo uit. Een oude TV met slecht ontvangst is ook zo geregeld.
    Haha. Geniet van alles en do your thing. Hvj xxxx

  • 06 Juli 2014 - 09:31

    Remond En Tanja:

    Als je vader je thuis zo op je gemak wil laten voelen kom je maar bij ons naar het toilet.
    Dan neem je een lekker bad of douche en kun je daarna lekker bij ons bankhangen bij de tv.
    We hebben ook diertjes ( 1 kat nog) voel je je nog meer thuis.

    Veel plezier!
    Remond en Tanja

  • 06 Juli 2014 - 12:09

    Samé Warmerdam:

    Haha bedankt bedankt!
    Ik heb de fotos op mijn facebook gezet, wifi laat het niet toe ze hierop te updaten
    Facebook; Samé Warmerdam
    Misschien volgende week anders xx
    Kusjes

  • 06 Juli 2014 - 17:53

    Oma Bol:

    hallo lieverd


    als ik deze week een gaatje heb kom ik even die ongedierte voor je bestrijden. neem ik een lekker broodje van corie kaas voor je mee wat een pestkop he maar je kent me nu al een beetje grapje hihihi mis je wel hoor wand er is niemand behalve je zus dan die even tegen me mopperd.ben blij dat je gaat wennen aan het gevarieerde voedselals je weer terug bent haal je de schade wel weer in je moest toch een paar kilo kwijt we zijn supper trots op je. als een aap met zeven jeweet wel hahahaha nou schat doe je best voor pleeg ouders je kan het dikke kus opa en omi xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx tjutjutju

  • 07 Juli 2014 - 21:05

    Oma Warmerdam:

    Lieve schat,
    Zondag was ik bij Pappa en Dewi in Zandvoort.
    Verjaardag Dewi altijd gezellig, goed verzorgt en veel bezoek.
    Daar las en zag ik de verslagen van jou.
    Wat leuk via de moderne middelen.
    Zo snel, zo veel te zien en te lezen.
    Ben blij dat het goed met je gaat en veel beleeft.
    Op deze manier ook een geluidje van Oma W.

  • 10 Juli 2014 - 13:12

    Brigitte:

    Hoi Same,

    wat een mooie belevenissen allemaal.
    De natuur is inderdaad prachtig om te zien. En ach een hagedisje is best lief hoor :-)

    Al bijna 2 weken weg, Het gaat echt snel.

    xx

    brigitte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samé

Actief sinds 20 Juni 2014
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 3671

Voorgaande reizen:

27 Juni 2014 - 05 Augustus 2014

Indonesië 2014

Landen bezocht: